Har du frågor?

Nedan följer de vanligaste frågorna som vi får. Hittar du inte svaret på din fråga? Tveka inte att höra av dig till oss.

Kontakta oss
Vad kostar det?

Webbtjänsten (läkarbedömningen) kostar 150kr. Sedan tillkommer priset för själva läkemedlet.

Hur lång tar det?

Inom 12 timmar får du svar av en legitimerad läkare som gjort en bedömning om det finns ett behov för medicinsk behandling. Ibland behöver läkaren ställa kompletterande frågor kopplat till hälsodeklarationen. Vi har som ambition att kontakta patienten via telefon eller mail inom 12 timmar.

Hemleverans?

Vi genomför endast läkarbedömningar och förskriver recept för dom patienter där det finns ett behov för medicinsk behandling, vi säljer alltså inte själva läkemedlen. Du kan dock vända dig till vilket svenskt nätapotek som helst för en diskret och snabb hemleverans.

Gäller högkostnadsskydd för läkemedlen?

Nej, potensläkemedel ingår inte i läkemedelsförmånen.

Kan ni skicka remiss för/till specialistvård?

Vi kan inte skicka remiss till specialistvård utan rekommenderar att du vänder till närmaste vårdinrättning.

Kan jag hämta ut mitt recept utomlands?

Nej, vi samarbetar med svenska läkare som endast kan utfärda receptförskrivning till svenska apotek.

Gäller frikort?

Nej, vi är en privat aktör och inte anslutna till någon specifik region.

Hur hanterar ni mina personuppgifter?

Vi hanterar alla personuppgifter enligt patientdatalagen, dataskyddsförordningen GDPR samt patientsäkerhetslagen. Vi delar alltså inte uppgifter med tredje part och behåller inga uppgifter mer än nödvändigt.